۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۳۴۴۵۲
هانی زاده مطرح کرد؛

رمزگشایی آمریکا از حمله اخیر ایران| پایگاه‌های نظامی در تیررس هستند

رمزگشایی آمریکا از حمله اخیر ایران| پایگاه‌های نظامی در تیررس هستند
هانی زاده گفت: هدف قرار دادن همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، هشداری مهم برای دولتمردان آمریکایی است که آمریکایی‌ها باید از اقدام اخیر ایران رمزگشایی کنند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمله سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد را پاسخی به خواست و ارادت دو ملت ایران و عراق دانست و گفت: تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس به انسجام و وحدت منطقه‌ای به ویژه دو کشور ایران و عراق منجر شد؛ از این رو سپاه پاسداران عین الاسد را مورد هدف قرار داد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه عین الاسد پایگاهی مهم و استراتژیک و پایگاهی مادر برای آمریکایی‌ها است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها پاسخ شان را پس از ترور سردار سلیمانی دریافت کردند و اگر بخواهند با پاسخ دیگری ایران را تحت فشار قرار بدهند در آن صورت اقدامات جدی تری از سوی جمهوری اسلامی اتخاذ و  همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف قرار می‌گیرد.

هانی زاده بیان داشت: هدف قرار دادن همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، هشداری مهم برای دولتمردان آمریکایی است که آمریکایی‌ها باید از اقدام اخیر ایران رمزگشایی بکنند و ایران منتظر پاسخ آمریکا است.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا پاسخ شتاب زده‌ای بدهد، ایران همه پایگاه‌های نظامی آن را در منطقه هدف قرار خواهد داد، اضافه کرد: کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شدت نگران هستند که ایران پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار بدهد، در این صورت آسیب خواهند دید به همین خاطر خویشتن داری آمریکا را خواستار شدند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در شرایط کنونی ایران دست بالا را دارد، عنوان داشت: نخست وزیر عراق بار‌ها به عنوان میانجی گر واسطه شد تا اختلافات ایران و عربستان سعودی را کاهش بدهد و پیامی از سوی مقامات سعودی برای ایران دریافت کرده بود.

هانی زاده خاطرنشان کرد: پیام ایران را بنا بود تا سردار سلیمانی به نخست وزیر عراق برساند، اما آمریکا با حرکتی احمقانه چنین شخصیتی را ترور کرد.

وی با اشاره به نقش تخریبی عربستان سعودی در منطقه بیان داشت: حصول توافق در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد با این حال عربستان به شدت در پی آرامش در منطقه است تا روابط تهران ریاض به سطح قابل قبولی برسد./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات